MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

15 mars

Kategori: Funderingar

Det händer egentligen inte så mycket om dagarna så det känns konstigt att skriva om vad som händer. Kanske kan skriva mer om vad jag funderar på. Det är ju vårtermin nu och det gör att jag helt klart tittar på vad jag ska göra efter det här halvåret. Jag stressar upp mig själv genom att tänka på allt samtidigt men jag försöker ta en sak i taget och sätta upp nya mål att sikta mot. Förut hade jag planer på att ta mig utomlands och skaffa mig ett jobb på ett museum. Nu har dock tankarna ändrats lite, jag vill plugga antingen kinesiska eller japanska utomlands och sitter och kolla på olika internetsidor som ha möjligheten att ta mig iväg dit. När eller om jag hittar ett ställe jag vill åka till så ska jag väl försöka skaffa lite snabba pengar så jag kan dra iväg. och sen dra iväg ganska snart. Min tanke är att Kina och antar Japan också kommer bli väldigt aktuellt för västvärlden och företag här. Och om man kan språket är det kanske mer möjligt att få jobb! Det är iaf min tanke, sen hur det faktiskt bli är ju en helt annan sak. Man måste ha mål helt enkelt :) Annars har jag en annan plan att kolla på tekniska/industriella utbildningar och söka något sånt att gå för att det verkar kul. Eller gå någon turistutbildning och jobba med språk och turism men ja får se vad som händer som sagt! Så mycket tankar i huvudet haha! Vet inte om det är bra eller dåligt men ja. Det får räcka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: