MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

23 mars

Kategori: Allmänt

Kollat igenom den här bloggens senaste inlägg och ja det har faktiskt hänt väldigt mycket saker på rätt så kort tid. Dock kan jag inte låta bli att se rätt mycket misslyckande i mitt liv, nu senaste var att börja på universitet, slutade bara i en djup depression igen. Hur som helst, jag är på väg tillbaka och är redo att börja med någon form av sysselsättning. Vad det kommer bli och hur länge jag kommer hålla på med det är bara att vänta och se, första steget är ju att gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig igen. Det är helt klart väldigt läskigt och ibland känner jag mig inte alls redo, men det kommer jag aldrig vara i så fall. Jag har ju ändå varit hemma sen november och inte gjort någonting så ja man måste ta det där första steget.
Nu när min hjärna börjat klarna mer och mer och jag börjar ta mig ur det där jobbiga så har jag under flera tillfällen inte kunnat låta bli att tänka tillbaka på saker som varit, allt från hur livet var under grundskolan till hur det var att komma i tonåren och bli att vuxen. Alla saker man varit med om och alla människor som kommit och gått och påverkat en på massa olika sätt, format mig till den jag är idag. Ångrar jag saker? Klart jag gör! Ångrar att jag inte kunde stå upp för mig själv under högstadiet och göra som jag egentligen ville! Vara mer öppen om vad man tänkte och kände mot saker och ting och inte bry sig så mycket om vad folk skulle tycka. för hur ärligt man än är eller säger sin åsikt så kan folk förstå vem man är och hur man är och att jag helre vill ha öppna relationer till folk än att man ska va tyst och kryptisk. Sen finns det ju så klart saker man är tveksam på om man skulle vilja ändra på eller bara låtit det bli som det blev. Som sagt, allt har ju format en till den man är nu så. Om jag nu är nöjd med den jag är nu vet jag väl inte direkt om jag vill svara på men jag fokuserar så mycket jag bara kan på mig själv, på att jag ska må bättre och klura ut vad som funkar för mig och ger mig energi. För jag vet att jag t ex inte hittar på allt för mycket saker och jag umgås inte med så mycket folk och jag är dålig på att hålla kontakten men jag vill ta hand om mig själv först innan jag ger mig ut i det där "okända" som kallas mänsklig kontakt och olika former av relationer.. Finns så mycket jag måste träna på!

Aja eh ett väldigt, eh, flummigt inlägg men kände för att skriva av mig om dagens tankar :P
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: