MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Tredje veckan, måndag

Kategori: Allmänt

Nu är det slut på introduktionsveckorna!
På schemat står det "modellering och teckning" hela vecka och det började med kaos kan man väl säga, lärarna hade ingen koll på vilka som skulle börja med vad. Men det ordnade upp sig efter ett tag. Målerilinjen och Keramik och glas började med modellering så vi hade en nakenmodell idag och hon gick posera för oss så skulle vi försöka skapa samma pose i en typ av lera. Det gick väl sådär för mig kan man väl säga. Är absolut inte speciellt van vid lera eller att ha en modell framför mig!
Efter den första skulpturen så fick vi göra en till fast med mer tid, tänka oss att modellen inte var en naken människa utan ett torn och börja nerifrån och bygga oss uppåt. Det gick lite bättre men våran gästlärare skulle hela tiden gå runt och kika på vad vi gjorde och försöka hjälpa oss. Med min prestationsångest så var det jobbigt nog att ens hålla på med leran och försöka göra något som liknar kvinnan framför oss.
Sen efter den andra skulpturen så fick vi föra en tredje fast bara på fem minuter sen skulle vi ställa upp det vi hade gjort på en rad och se skillnaden typ, rätt intressant måste jag säga! Efter att vi gått igenom det så fick vi göra in till skulptur fast i en ny pose och det gick inte alls bra för min del för hon halvsatt/låg på en madrass och det var mycket luft mellan armarna och kroppen och ena benet så det blev jobbigt att försöka göra armarna och benet fristående typ. Men vi skulle tydligen fortsätta med just den posen imorgon så.. Men ja en väldigt intensiv dag med lera och sånt! Från ungefär halv nio till tre, med två större raster. Kommer bli en intressant vecka tycker jag!

Vad mer för intressant händer då? Ja det spöregnar idag och det är hur kallt som helst! Måste nog dra på mig mina varma mjukisbyxor och dricka vatten. Kanske inte så intressant att veta.. Jag har beställt en dvdbox på internet igår :D Väldigt spännande! Annars sitter jag bara och tittar på saker jag vill köpa.
Ja just det Simon och hans föräldrar kommer ner om två helger :DD Det gör mig lite extra glad ändå :D Och den tre veckor efter det åker jag hem en vecka :3 Skönt tror jag att det kommer bli iaf <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: