MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Torsdag (intressanta meningsuppbygnader)

Kategori: Allmänt

Idag är jag lite dagvill känner jag, Har fredag i huvudet fast vi gått full dag.
Hur som helst, idag har vi fått lite maretial-tips kanske man kan säga. Bra att ha både här och för egen utvecklig eller vilja eller vad man ska kalla det. Rätt intressant, sen fick vi... Jag kommer inte ihåg exakt men vi fick iat sitta mittemot någon och tecka av personens hår, bara hår. Ingen huvudform eller något sånt. Sen fick vi byta person/modell och teckna den personens hår o0ch för varje bild vi gjorde så fick vi sätta upp den på väggen men iaf. Efter två teckningar hår så bytte vi till att göra örat, byta person och teckna näsa och sen mun.. Det var verkligen inte det lättaste och vi fick vara hur detaljrik som helst men vi hade bara tio minuter på oss och det känns faktiskt väldigt konstigt att titta på en levande person och rita av något på personen. För jag vill gärna gå in på detaljer och gå nära och så men det känns inte bekvämt att göra det när det faktiskt är en person. Hur som helst så blev väggen väldigt fin efter många teckningar!
Det finns ju en butik på skolan som man kan köpa material i och jag har väl varit in 5-6 gånger utan att köpa något fast jag vet att jag behöver grejer. Så idag tog jag tag i mig själv och köpte två rit/skissblock, kol och ett mjukare sudd. Kände att jag behövde fler block med tanke på att vi gör många "snabba" teckningar av varandra typ så det blev ett A3 block och ett A4 tror jag. Jag ju ett A5 men det är så litet och jag har inte så många papper kvar längre haha! Faktiskt kul att görsöka gå upp i format måste jag säga!
Vad mer har hänt idag, jo vi fick typ 40 minuter på oss att göra klart vårt kol-porträtt som vi hållt på med sen i fredags typ. Gick väl så där tycker jag. Så när klockan började närma sig tre fick vi fixera kolet på pappret (så det inte kladdar ut sig när man tar på den typ) och börja städa undan på våra bord eftersom vi inte ska vara i den salen nästa vecka och andra personer ska vara i målarsalen. Och innan vi slutade fick vi gå igenom alla bilder och porträtt vi gjort. Måste erkänna att det var lite jobbigt, självkretiken var väl skyhög ucsh! Jag tyckte min bild inte alls blev speciellt lik och är otroligt missnöjd. Men men, jag blir förhoppningsvis bättre på porträtt efter det här!

Haha vad långt det här inlägget blev! Hehe, ja och ikväll var det ju en kvällsaktivitet, var nog den sista också. Innan aktiviteten så var det några som ville spela kubb så jag var med en omgång. Rätt kul och intressant :P Men ja, kvällsaktiviteten var det bild och form som stod för och det var faktiskt väldigt roligt, dom hade skrivit ord på lappar också blev vi indelade i två lag, så en och en fick gå fram till en whiteboard och rita det som stod på lappen så fick alla gissa vad det var, och den som gissade rätt de laget fick poäng. Väldigt kul tycker jag iaf. Och nu sitter jag här och skriver av mig lite :P
Det är för övrigt väldigt kul att ni kommenterar i min blogg också! Dock vet jag inte riktigt hur jag ska svara på det men ja det är kul :D Tack för det ^^
Nej det får nog räcka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: