MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Långt inlägg om bloggar

Kategori: Funderingar

Alltid när jag sitter i bilen på morgonen på väg till jobbet kommer jag oftast på något jag skulle vilja skriva här, dock är det inte lika lätt att komma på vad det var när man kommit hem.
På tala om morgon så måste jag säga att vid sex tiden när jag sitter i bilen har jag av en konstig anledning vår/sommar känslor endast för att himlen kan vara sådär rosa/orange fin. Det får mig att tänka på när man åkte till skolan en fin vår/sommardag. Konstigt men känslomässigt mysigt :)

Måste också säga att jag fascineras av vissa människor och deras bloggar. Jag vet att min blogg inte direkt är en höjdarblogg att läsa, har nog aldrig varit det heller men det var så befriande på ett sett att skriva ner tankar och funderingar, jobbiga saker för andra att läsa. Jag beundrar dom som fortfarande skriver om sina verkliga tankar, jobbiga situationer. Jag gjorde det en gång i tiden men känner att jag inte längre kan göra det bara för att man börjar bli vuxen och ALLA tydligen kan läsa om det man skriva. Jag forstår väl att alla kan läsa ens blogg men jag menar om man söker jobb kan ju företagets ansvarige (eller vem det nu är) läsa om det man skriver och gå efter det när dom ska anställa. Visst det kanske är mycket snack också men för att vara på den säkra sidan... Sen har jag fått höra av folk att man inte borde skriva om jobbiga saker i en blogg för folk blir oroliga. Och det vore ju dumt?
Okej jag vill väl inte att någon ska oroa sig i onödan men jag menar, det är ju ändå så verkligheten ser ut. Vissa mår sämre än andra, vissa kan inte handera vissa saker lika bra som andra eller att dom blir uttsatta för saker andra inte ens kan drömma om.. Typ.
Jag tycker det är hur skönt som helst när jag läser bloggar där dom skriver om att livet inte är perfekt, även om många av deras inlägg är kryptiska så är det skönt att veta att man inte är ensam. Att få ångest, att gråta när man egentligen ska sova, få ont i kroppen för att man mår dåligt. Jag kan känna en lättnad just för att jag för en gångs skull kan relatera till det. Många andra bloggar handlar om saker jag långt ifrån kan relatera till och såna bloggar är inte intressanta att läsa heller.

Det får räcka så länge

Kommentarer


Kommentera inlägget här: