MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Placebo/Prodigy

Kategori: Känslor/Jobbiga saker

Tankar är något som alltid finns, bra som dåliga. Jag har nog alltid tänkt tillbaka på saker som har hänt och är kvar i en bubbla av tankar om varför det blev som det blev. Med tiden förträngs vissa tankar som man haft. Det tråkiga är dock att man vet inte hur lång tid det kommer ta innan man förtränger vissa tankar eller händelser. Och vilka tankar kommer ersätta de gamla tankarna? Jag har fastnat i en bubbla jag varit i sen andra året på gymnasiet, en jobbig bubbla jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur, tankesättet har förändrats på tre-fyra år men det är fortfarande jobbiga och ansträngande tankegångar. Men ändå kan jag inte låta bli att känna igen känslan av den här bubblan i andra bubblor och känna mig som den människa jag alltid uppfattat mig själv.
Nog om det! Ni som känner mig vet att jag har svårt att ringa och att jag gå på samtal, förutom att prata om saker så har jag även en "KBT-behandling" skulle jag vilja kalla det. Att man utsätter sig för det som är jobbigt för att bli bättre på det typ. T ex så måste jag ringa samtal för att bli av med min telefonfobi. Så idag fick jag i hemläxa att ringa ett samtal varje dag fram tills att vi ses igen. Men jag ska inte träffa henne nästa vecka utan veckan efter det. Så jag är väldigt nervös över den här läxan. Orolig för hur det kommer att gå. Men ja, det märks nog!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: