MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Hide and seek

Kategori: Funderingar

Tänkt att man kan vara inrutad i rutiner och tankesätt under en längre tid fast än man inte gör något om dagarna. Det är lite jobbigt och synd att man inte kan bryta det när man har slutat skolan för det är det jag har fastnat i. Att läsa om andras liv, andras liv som inte har något med sitt egna att göra kan få mig att tänka lite anorlunda iaf för ett litet tag. Läsa om någon man känner fast som inte har nästan någon koppling till sig själv eller ens kompisar. Det är nog bra att få lite andra synvinklar ibland.
De senaste veckorna har jag bara suttit hemma framför datorn eller tv och tittat och läst om saker, väldigt enformigt och väldigt tråkigt. Dock känns det som om jag inte kan göra så mycket, jag har inget körkort så jag kan inte ta mig ifrån huset om dagarna. Jag är inte heller sugen på att ta körkort heller eftersom jag inte har det bästa självförtroendet för att känna att jag kommer klara det. Vad mer kan man göra om dagarna som man känner att man kan göra nästa dag, och nästa dag och nästa dag... Nej jag sover länge om dagarna för att inte behöva känna meningslösheten komma krypandes, det är det jag gör för att få mina dagar att gå, sova, sitta vid datorn/tvn, simmar nästan varannan dag...
Hur som helst, till något lite roligare (enligt mig iaf). Jag fyller år om typ en vecka, det känns bra eftersom jag tycker om paket och har fått höra att jag faktiskt ska få någonting. Det blir tydligen pre-party-aktigt på lördag men mer vet jag inte och jag är jätte nyfiken på vad som kommer hända. Spännande, spännande!

Så åter till whatever.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: