MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Simning del 5

Kategori: Process simning!

Idag var en spännande och intressant dag för idag var jag på en livräddar-i-vattnet-utbildning!
Det var som tur var inte så många i gruppen. Det som var mest intressant  var hur mycket man måste tänka på om man ska bli badvakt eller ansvara för en simgrupp (som jag ska göra).
Skrev en massa anteckningar som jag hoppas blir användbara, jag hoppas jag inte glömde skriva något viktigt som jag måste kunna.
Ja, teorin var först och även HLR på land. Vid halv ett blev det lunch på Saga, mysigt! Vid halv två hoppade typ alla i vattnet och fick testa komma ner på botten och dom som inte klara av de på en gång fick testa andra alternativ att frsöka komma ner. Hämta saker på botten och så och hämta en docka från botten, Mattias Mårtensson ställde också upp på att bli räddad från botten, med viktbälte blev han ganska mycket tyngre än dockar och mycket mer svår att hantera i vattnet eftersom han har armar och ben. Tyvärr prövade jag inte att försöka ta upp honom från botten.

Idag har som sagt varit en mycket intressant dag, önskar jag kunde göra det mer och fler gånger. Jag börjar bli lite små pepp igen! Vill att det ska hända saker ganska snart :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: