MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

"Fobi"? (plus stavfel)

Kategori: Funderingar

Jag har vissa problem som är ganska störnade, det stör min vardag.
Jag har svårt att åka buss, speciellt att åka buss ensam och vet att bussen inte garanterat kommer stanna. Simon tycker det är jätte jobbigt att jag inte kan åka buss själv till honom men jag känner någon form av panik bara jag prata om det. Jag skulle ju kunna klara av det hur lätt som helst men det är bara det att ta första steget så man kommer förbi det där väggen som jag har byggt upp.
En annan sak är att prata, jag har jätte svårt att formulera mig när jag ska förklara något eller prata om nåt jag varit med om/sett. Mamma försöker få mig att jobba på det och frågar vad jag menar fast än hon smått vet vad jag prata om. Det är jobbigt eftersom jag får panik, ger upp och börjar prata om något annat.

Jag vill verkligen lära mig att handera mina små panik attacker(?) jag får när någon nämner det.

Jag vill ha mod, mod till att göra saker som jag vill göra. T ex jag vill kunna stå ensam och redovisa bra inför en klass utan att få ångest. Jag vill kunna stå på en scen och sjunga, iaf en gång och säga "det har jag gjort, det  har jag vågat göra". Visst, jag har redan stått på scen men det är inte samma sak, då är man inte sig själv för oftast har jag en bestämd roll med manus..

Jag får hemska flashbacks(?) från senaste öppen scen. Varje gång jag ska sova så tänker jag på att jag minns inte vad det var jag skulle säga, jag fick panik och blev smått rädd men ja jag kom tillbaka på rätt spår iaf. Men det är jobbigt att behöva tänka på varje gång man ska sova..
Jag.. Har... Dåligt... Självförtroendeeeee DDDD:
Jag vill inte ha det, det är bara jobbigt och ivägen.


Fredagar är rätt lätt ändå. Dagen börjar med bild då man bara sitter och pratar och kladdar på ett papper, sen ARL som jag har nu då jag sitter och skriver mer i min blogg än vad jag gör på våran uppgift. Svenska är inte så svårt., ibland pratar vi bort hela lektionen om saker som till en början inte ens rör svenskan. Lunch, inte allt för ansträngande. Sen bild i två timmar och 45 minuter eller nåt sånt, som sagt, man prata bara bort den lektionen.. eller nästan iaf sen är klockan kvart över tre.

Jag ska till Simon i helgen :) fira 10 månader där <3 Får se hur mycket "fira" det blir. Kommer nog bli som en vanlig helg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: