MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

Undomsmottagningen(?)

Kategori: Allmänt

Ja jag var till Östersund idag för att jag hade en tid hos en barnmorska där. Och det är jag glad för, för det var första gången jag fick ett bra och vettigt svar på vad mina urinproblem beror på!
Jag var jätte nervös hela vägen in till stan och lite nervös när jag vänta på att få komma in. Väl där inne så gick allt jätte bra, hon var trevlig och så, jag prata om allt som hänt, allt jag har provat och så. Hon sa att hon skulle vilja göra en gynundersökning för att själv se hur det låg till, eller hur man ska säga, jag gick med på det och gick in bakom ett typ draperi(?) där även gynstolen och de var. Hon fråga om hon fick kolla i min sjuk sjunal..(där alla raporter om sjukhusbesök står) det blev lite mer prat under tiden innan undersökningen. Tänker inte gå så ingående på hur undersökningen gick till eller vad hon sa precis men ja.. Jag är iaf mycket lättad pga det hon sa, sen efteråt visade hon en bild och visade på ett ungefär hur mitt urinrör ser ut och förklara att det kunde göra att jag får lite problem ibland och så. Aja ni kanske inte förstår men jag vill inte säga allt för mycket fast än det inte är så många som läser.
Lite mer prat blev det också men jag är iaf jätte nöjd med mitt besök för nu, efter 8-9? besök hos läkare och gynekologer(?) och efter 1½ år av besvär har jag äntligen fått ett bra svar!


När jag ändå var inne i stan så passade jag och pappa på att kolla om jag kunde få en tid hos optikern idag för att kolla synen igen. Det fanns tider och vi tog den närmsta och gjorde andra ärenden undertiden. Väl hos optikern så visade det sig att det inte hade hänt så mycket md mina ögon, bara något mininalt som man inte behövde ändra. Det är ju lite bra iaf. Gick omkring på stan ett tag till innan vi tog en korv och handlade lite mat innan vi for hem igen.
Så det har väl varit en rätt händelserik dag idag =D hihi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: