MeNotReal

Tjej med många tankar och särskrivningar!

*ingen läser ändå rubriken

Kategori: Känslor/Jobbiga saker

Helgen var helt okej. Massa tv tittande,mys och vi var till och med ute och gick .Det är ju bra <3

Sitter och lyssnar på José Gonzalez. Underbar lugn musik dock tankspridd musik för min del.
Massa tankar flyger som vanligt omkring i mitt huvud. Jag längtar tills det blir sommar och den här sommaren måste jag aktivera mig med något. Ut och röra på mig, lyssna på underbar sommar musik och bara ta det lugnt. Jag ska försöka sluta sitta vid datorn så himla mycket i sommar också.. Mina vänner, hitta på saker med mig i sommar så jag inte bara sitter hemma och slappar  <3

Jag vet inte om jag ska tro på det här med att man mår mycket bättre om man är ute och går. Jag känner av att jag börjar få ganska mycket ångest över små saker och det är fruktansvärt jobbigt. Lika så mina andra besvär.
Jag ska iofs till ungdomsmottagningen på torsdag och prata ännu mer om vad som händer. Det blir nog det sista jag gör när det gäller "urinvägsinfektionerna". Det börjar ju faktiskt gå över fast jag har känningar nästan varje dag.

Jag förstår fortfarande inte varför jag inte kan släppa vissa saker, varför jag inte kan sluta tänka på det. Är det för att jag tänker för mycket på det? Borde jag prata med någon om allt? Någon som verkligen lyssnar som inte kan lägga någon känslomässigt i sakerna.
Jag känner mig oförstådd(?) av alla. Jag vet att jag upprepar mig men.. Esch.
Jag är väl för feg, det är väl det. Rädd och feg för att våga öppna mig för någon. Rädd för reaktioner från vissa håll, rädd för att ingen ska verkligen lyssna och förstå vad det är jag känner från andra håll.

Hade en dröm om att fly för ett tag sen. Det var soligt, grönt och inga bilar. Ingen asfalt(?). Det var en underbar känsla att bara springa/cykla/gå på vägen utan att veta vad som skulle komma upp bakom nästa krön. Ååh. Just nu är det mitt drömställe. Ett ställe man kan vara på och bara vara sig själv, en värld utan speglar eller tv, inga tidningar heller. Jag vill kunna känna mig fri. Inte behöva tänka på hur jag ser ut, vad jag har på mig. Inte ha några som helst krav utan bara leva. Ååh kunna fiska på en brygga i sommar-solen bada fötterna i vattnet..
Jag vill inte behöva jobba eller betala skatt, jag vill inte behöva tänka på alla krav som snart kommer. Alla jobbiga ord som mina föräldrar kommer välla ur sig.
Jag vill att mitt drömmställe ska vara på riktigt <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: